Autorizācija
0

Kā efektīvi izmantot Facebook reklāmai Covid-19 Ziemassvētku laikā?

Arnis Ozols, Httpool Baltic vadītājs

Šogad uzņēmēji nav fokusējušies tikai uz biznesa rezultātu sasniegšanu Ziemassvētku sezonā. Tā vietā ir jācenšas izprast jauno - Covid-19 pandēmijas radīto vidi un arī tas, kā šīs izmaiņas ietekmēs svētku laiku. Te būs daži ieteikumi attiecībā uz nepieciešamo fokusu, ja reklāmām izmanto Facebook.

MediaPost” ziņo, ka 56% pircēju šogad plāno iztērēt mazāk naudas Ziemassvētku dāvanām salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem. Tas nozīmē, ka mazāk naudas ieplūdīs valstu ekonomikās un biznesa vidē kopumā. Kas attiecas uz pozitīvām prognozēm, 66% cilvēku plāno iepirkties tiešsaistē. Vai šie divi skaitļi rezultātā sabalansēs ekonomiku, to mēs joprojām nezinām. 

Taču ko mēs zinām pilnīgi noteikti - reklāmai digitālajā vidē būs nozīme šī gada iepirkšanās sezonā. Digitālās reklāmas kanāliem vajadzētu kļūt par katra uzņēmuma zelta iespēju gūt lielākus ienākumus un savus produktus reklamēt globāli.

Vairāk nekā 200 miljoni dažādu biznesu izmanto Facebook rīkus katru mēnesi, lai komunicētu ar saviem klientiem. Ziemassvētki ir galvenais gada iepirkumu sezonas notikums - reklāmdevēju skaits tieši šajā laikā pieaug ar katru gadu. 

Kam pievērst uzmanību, veidojot kampaņas?

Tas ir lieliski, ja Tava Ziemassvētku kampaņa jau ir gatava. Tad tikai atliek piestrādāt pie detaļām, lai sasniegtu labus rezultātus. Taču, ja joprojām strādā pie Ziemassvētku kampaņas veidošanas, te būs daži padomi, ko ņemt vērā:

  • Pārliecinies, ka savam klientam vari nodrošināt raitu iepirkšanās pieredzi. Neviens uzņēmējs nevēlas redzēt, kā klienti pamet iepirkšanās grozus tikai tāpēc, ka burtu izmērs ir pārāk mazs vai saturs ilgi ielādējas. Pievērs uzmanību lietotāju pieredzei mobilajās ierīcēs.
  • Eksperimentē ar jaunākajiem Facebook kanāliem - “Instagram Shopping”, “Marketplace” un “Facebook Shops”. Pārliecinies, ka Facebook pikselis, SDK un servera API ir pareizi uzstādīti, lai varētu izsekot arī tām klientu darbībām, kas nenotiek tiešsaistē, be, piemēram, klientu vadības sistēmā. Ļauj pircējiem iegādāties to, ko viņi vēlas, kur viņi vēlas un kad viņi to vēlas.
  • Pārliecinies, ka komunikācija ir ātra un vienkārša. Iespējo tūlītēju atbildēšanu Messenger vai WhatsApp platformā.

Cilvēki grib dāvināt, tostarp paši sev

Vai zināji, ka Covid-19 pandēmijas izraisītajā ārkārtas situācijā, kad daudzi ir spiesti būt mājās, ir aizsākusies jauna tradīcija - dāvināt dāvanas pašam sev? Šobrīd vairāk nekā jeb kad agrāk cilvēki vēlas paši sevi iepriecināt, lai saglabātu pozitīvismu un apbalvotu sevi ar luksusa precēm, ko var atļauties iegādāties. Šī šobrīd ir ļoti būtiska digitālā mārketinga tendence. Piemēram, Ķīnā acu kosmētikas pārdošanas apjomi ir pieauguši par 150% mēnesī, sākot no 2020. gada februāra. Līdzīga tendence ir vērojama Francijā, kur laika periodā no 2020. gada  16. marta par 800% pieaudzis pieprasījums pēc luksusa klases ziepēm. Paturi prātā šo tendenci, kad plāno savu kampaņu!

Plānojot kampaņu, Facebook iesaka izmantot “Power5” pieeju. Ko tas nozīmē?

  • Modificējot Facebook pikseļa kodu, var iespējot datu salīdzināšanas funkciju, kas kopā ar pikseļa datiem  nosūta informāciju par mājas lapas apmeklētājiem. Tādējādi iespējams vēl precīzāk un efektīvāk sasniegt savu mērķauditoriju.
  • Vienkāršo sava Facebook konta struktūru, lai padarītu iespējamu optimizāciju reāllaikā. Tas nozīmē, ka Facebook izmantos savas mašīnmācīšanās spējas, lai automātiski pārbaudītu un izvēlētos radošākos risinājumus un labākos novietojumus, kur Tavu reklāmu rādīt visbiežāk.
  • Izmanto kampaņas budžeta optimizāciju, lai uzlabotu ROI jeb atdevi no investīcijām - Facebook automātiski ieguldīs lielāko daļu Tava budžeta to reklāmu atrādīšanā, kam ir labākie rezultāti. Vienkārši nosaki pieejamo budžetu kampaņas laikā, un tas tiks automātiski sadalīts.
  • Piemēro automātisko izvietojumu - tas nozīmē, ka auditoriju vienas reklāmas kopas ietvaros sasniegsi ar visiem tiem izvietojumiem, kas ir ērti Tavai auditorijai. Facebook automātiski pielāgos kampaņas tā, lai nodrošinātu mazākās izmaksas pret rezultātu dažādos izvietojumos.
  • Izvēlies dinamiskās reklāmas, lai produktu reklāmas automātiski tiktu piedāvātas auditorijai, kam tās interesē. Lai noteiktu šīs auditorijas, Facebook ņem vērā tās intereses, ko pauduši cilvēki Tavā mājaslapā, aplikācijā vai citviet internetā.

Tuvojas gada 5. ceturksnis

Digitālā mārketinga nozarē mēs noteikti varam runāt par gada 5. ceturksni, kas ilgs no 22. decembra līdz 2021. gada sākumam. Tas ir laiks, kad sāk samazināties reklāmas apjoms, kas nozīmē mazākas izmaksas par klienta darbību (CPA) un izmaksas par 1000 darbībām (CPM). Šis ir ļoti svarīgs ceturksnis tiem, kas novērtē iespējas tieši šajā laikā, uzlabojot stratēģiju, un piesaistīt vēl vairāk uzmanības. Šajā periodā cilvēkiem ir vairāk laika, ko pavadīt tiešsaistē.

Lai kļūtu par labāko mārketinga sepciālistu, atceries arī par 5. ceturksni un pielāgo tam savas reklāmas. Iedrošini auditoriju parūpēties par sevi un vienmēr izmanto moto “Jauns gads, jauns Tu”!

Komentāri
(Publiskajā pusē e-pasts publicēts netiks)