ADWARDS2015 un Young Lions 24H radošā konkursa rezultāti
ADWARDS2015 GRAND PRIX saņem CUBE un GATIS MŪRNIEKS par interaktīvo kampaņu Pass the scissors, Please!
Desmitā radošās izcilības festivāla ADWARDS2015 noslēguma ceremonijā, kas notika Vidzemes tirgus gaļas paviljonā, tika piešķirti 28 ADWARDS meistarības ordeņi labākajiem no labākajiem. Galveno balvu – GRAND PRIX – saņēma aģentūra CUBE, kas sadarbībā ar GATI MŪRNIEKU radīja interaktīvo kampaņu “Pass the Scissors, Please!”. Savukārt šogad par godalgotāko aģentūru kļuva NOT PERFECT | Y&R RIGA, saņemot vienu zelta, jeb pirmās pakāpes ordeni un trīs sudraba, jeb otrās pakāpes ordeni.
Integrēto kampaņu kategorijā zelta ordeni ieguva aģentūra !Mooz, par reklāmas kampaņas Neglīte.lv izstrādi uzņēmumam Bite Latvija.
Film and Radio kategorijā zelta meistarības ordeni saņēma divas aģentūras – TBWA/Latvija par komercreklāmas Starp pasaulē labākajiem izstrādi uzņēmumam Lattelecom un aģentūra Not Perfect | Y&R Riga par kampaņu Mežonīgais Zirgs (Klients: Tele2|Zelta Zivtiņa). Not Perfect | Y&R Riga saņēma arī sudraba godalgu par šo pašu kampaņu apakškategorijā Komercreklāma. Savukārt ar otrās pakāpes ordeņiem tika apbalvots Roberts Kuļenko par komercreklāmu zīmolam Just 5 (Nosaukums: Just 5 Blaster), DDB Latvija par radio reklāmu D(Rāma) (Klients: Balta) un Not Perfect | Y&R Riga, par kampaņām Velcom. Ķieģelis (Klients: Velcom) un Satta Festival (Klients: Satta Festval).
Kategorijā Interaktīvie un digitālie risinājumi ir pieci pirmās pakāpes uzvarētāji – Gatis Mūrnieks kopā ar aģentūru CUBE par radīto interaktīvo kampaņu Pass the Scissors, Please! (Klients: Latvijas Nacionālā bibliotēka), kas ieguva pirmo vietu arī Citu digitālo risinājumu (craft) apakškategorijā un Voldemārs Dūdums, kas radīja interaktīvu kampaņu žurnālam IR. Par Tīmekļa lapas un animācijas Onedollarlesson.com radīšanu priekš Kaspersky Lab, pirmās pakāpes ordeņus ieguva aģentūra Wrong. Aģentūra Overly saņēma pirmo vietu par aplikācijas Pilna bilde izstrādi žurnālam IR. Savukārt Guilty ieguva sudraba ordeni par interaktīvās kampaņas Riga celebrity couch izstrādi (klients: LiveRiga).
Print Art un Dizains uzvarētāji:
Kategrorijā Grafiskais dizains sudraba ordeni saņēma Zane Homka par Kidzroom Riga bukleta izstrādi (klients: Rijada).
Kategorijā Grāmatas, foto un mākslas katalogi zelta ordeni saņēma Biedrība Popper par darbu Popper Nr. 10 “Above the Ground” (klients: Popper Publishing). Savukārt sudraba ordeņus saņēma Atis Briedis par darbu Trakā dzīve (klients: Art Managment SIA) nu Vladimirs Svetlovs par darbu Lietots (klients: Rīga 2014). Iepakojuma dizaina kategorijā sudraba ordeni saņēma BLANKBLANK, savukārt kategorijā Produktu dizains zelta ordenis saņēma SIA “Tu jau zini” par darbu BrumBrum (klients: Tu jau zini).
Vides, sabiedrisko un komerciālo telpu dizains, izstāžu stendu dizains un citi risinājumi: sudraba ordeni saņēma Holgers Elers par darbu Desmit lietu stāsti par cilvēku un varu (Klients: Rīgas vēstures un kuģniecības muzejs). Savukārt, kategorijā Vides mārketings (Ambient media) zelta ordeni saņēma aģentūra Fine Young Urbanists par darbu Mierīgi! (Klients: Miera ielas republika). Kategorijā Jauna zīmola/produkta radīšana ir divi sudraba ordeņa ieguvēji – aģentūra Panic par darbu Panic identity (Klients: Panic) un aģentūra Jubka par darbu Jubka – mēbeles ar stāstu (klients: Jubka). Savukārt Sabiedrisko attiecību kategorijā zelta ordeni ieguva Gatis Mūrnieks kopā ar Aģentūru CUBE. Pasākumu kategorijā ir divi sudraba ordeņu ieguvēji – aģentūra Skudras Metropole par Kafejnīcu, kas transformējas (klients: Skudras Metropole) un Associates, Partners et Sons par darbu Black Canvas (Klients: Rīga 2014.)
Visus festivāla darbus vērtēja starptautiska žūrija, kurā darbojās desmit atzīti reklāmas, dizaina, mediju un saistīto industriju profesionāļi gan no Latvijas, gan ārvalstīm. 15. un 17. aprīlī visi žūrijas pārstāvji uzstājās ar speciāli sagatavotām lekcijām konferenču centrā Citadele. Žūrijas darbu vadīja Armands Leitis.
Par 2015. gada Young Lions 24 stundu radošā konkursa uzvarētājiem Cyper kategorijā kļuvuši Jānis Lazda-Lazdiņš un Renārs Liepiņš, savukārt Print kategorijā Ģirts Reiniks un Gatis Trikulis!
Šogad jau otro gadu ADWARDS ietvaros jaunajiem talantiem tika piedāvāts paplosīties YOUNG LIONS 24 STUNDU RADOŠAJĀ KONKURSĀ. Atšķirībā no pagājušā gada, kur Latvijai bija iespēja piedalīties tikai vienā kategorijā, šogad bija iespēja izmēģināt spēkus veselās trijās: PRINT, CYBER (radošajiem) un YOUNG MARKETERS (klientu puses mārketinga cilvēkiem). Sākot no marta, radošie līdz 28 gadiem (PRINT un CYBER) un mārketinga ļaudis līdz 30 gadiem (YOUNG MARKETERS), kuriem spīd acis, ir idejas un prasmes, varēja pieteikties nacionālajai atlasei, kuras uzvarētājiem tiek dota iespēja doties uz Kannām un piedalīties CANNES LION festivālā un starptautiskajā YOUNG LIONS konkursā Francijā.
YOUNG LIONS ir konkurss, kas radīts festivāla CANNES LIONS ietvaros, lai veicinātu jauno reklāmas talantu attīstību. Pasaulē kopsummā konkurss norit septiņās kategorijās. Pagājušajā gadā savu veiksmi un prasmes šajā konkursā pārbaudīja vairāk kā tūkstots dalībnieki no vairāk kā 70 valstīm, arī no Latvijas.