3 galvenās lietas radošajā jomā
2023. gadā
Annemarī Šperliņa, Armadillo izpilddirektore:
2023.gads būs aktuāls ar efektīvāku pieeju meklēšanu savu patērētāju sasniegšanā, turklāt uz radošāku risinājumu izmantošanu dažādos kanālos, lai izceltos uz pārsātinātās komunikācijas fona. Liela loma sociālo mediju vidē būs TikTok un zīmolu spējai to integrēt savā komunikācijā, jo pēc būtības tas ievērojami atšķiras no ierastās formas un satura, būs jāspēj savienot humoru un aktualitātes ar zīmola vērtībām un tēlu. Lokāli vērojami jau pirmie veiksmīgie piemēri ar uzņēmumu un influenceru sadarbību TikTok satura veidošanā zīmola uzdevumā.
Andris Rubīns, “Magic” vadošais partneris:
Mākslīgais un dabīgais intelekts. Gads, kurā daudz eksperimentēsim un turpināsim meklēt veidus, kā iesaistīt AI radošajos procesos. Vienlaikus vēl lielāka nozīme būs drosmīgām un negaidītām idejām, ar ko robotiem tik viegli neklājas.
Integrēta komunikācija. Liels izaicinājums zīmoliem jau šodien ir integrēt dažādus komunikācijas formātus (saturs, digitālie rīki, sociālie tīkli, mediji, PR, u.c.) vienotā “orķestrī”. Ar B40 partneraģentūru grupu esam radījuši priekšnoteikumus, lai to veiksmīgi risinātu.
Eksports. Lai cik aizraujoši nebūtu iekarot Latvijas aģentūru, top virsotni, liels izaugsmes potenciāls gaida tos, kas kļūs ietekmīgi plašākā reģionā.
Jānis Pencis, Izpilddirektors, Publicis Groupe Latvia / MMS COMMUNICATIONS LATVIA SIA
Zemas pirktspējas laikos cena šķietami izvirzās priekšplānā, taču svarīgāka par to ir zīmola un produktu vērtība. Cilvēki vēl vairāk iedziļināsies, ko viņi no tā iegūs. Saprotiet, ko jūsu zīmols un produkti jau šobrīd dara un vēl varētu darīt cilvēku labā, turklāt no konkurentiem atšķirīgā veidā.
Ierobežotāku resursu apstākļos jo svarīgāk ir fokusēties uz patiešām būtisku un nomērāmu mērķu noteikšanu un sasniegšanu. Monitorējiet jūsu situāciju tirgū un izvirziet atbilstošus mērķus vēl rūpīgāk nekā līdz šim.
Apgrieztu mediju budžetu gadījumā vēl lielāka loma ir radošumam, kas palīdzēs būt pamanāmiem un efektīviem. Veidojiet saturu par savu vērtību ar radošu izpildījumu, mērķim atbilstošā formātā, laikā, vietā un kontekstā.
Kaspars Eglītis, TBWA\Latvia radošais izpilddirektors:
Šogad zīmoliem sevišķi svarīgi ir pierādīt savas vērtības ne tikai vārdos, bet arī darbos.Tāpat, šajā gadā uzvarētāji būs tie, kas spēs būt elastīgi un mācēs paraudzīties uz klienta vajadzību personīgi un operatīvi. Un vissvarīgākā būs drosme. Drosme visdažādākajos līmeņos atļauties, iestāties, aizstāvēt un neklusēt.