3 galvenās lietas PR jomā
2023. gadā
Inga Galkina, sabiedrisko attiecību aģentūras “Repute” stratēģiskā konsultante un partnere:
Nr. 1 Lojalitāte
Krīzēs lojalitāte ieņem reālas aprises. Tajā brīdī tā vairs nav abstrakta vērtība, par kuru domāt, bet gan pamats biznesa attiecību turpināšanai. Laikos, kad “zem sitiena” tiks likti mārketinga un PR budžeti, aģentūras iepriekšējos gados izrādītā lojalitāte saviem klientiem nāks atpakaļ dubultā.
Nr. 2 Pretestība dempingam
Jau 2022. gada otrā puse aģentūru dienaskārtībā atgrieza Latvijas un Baltijas mazā tirgus izaicinājumu – saspīlētos ekonomikas apstākļos cīņā par klientiem diemžēl klātesošs ir cenu dempings. Turklāt joprojām ir klienti, kuri, veicot cenu aptaujas, tajās iekļauj zemākās cenas principu, tādējādi faktiski melojot sev, ka tiešām iegādājušies zemākās cenas pakalpojumu, jo, visticamāk, pakalpojuma saņemšanas laikā tiks piestādītas iepriekš nenorādītas, bet visai prognozējošas izmaksas. Jāatceras, ka zema cena nereti nozīmē mazāk pieredzējuša aģentūras pārstāvja iesaisti, kas automātiski nozīmē arī zemākas kvalitātes pakalpojumu. Ilgtermiņā tas nav auglīgi ne nozarei, ne zīmoliem, kuri piekrīt šādiem eksperimentiem.
Nr.3 Darbi, ne vārdi
Neatkarīgi no tā, kuros kanālos un kurās mainīgajās platformās šogad atradīsies zīmolu mērķauditorija, augstā cieņā būs caurspīdīga, konsekventa un godīga komunikācija. Patērētāji ir neiecietīgi attiecībā pret zīmoliem, kuri nepilda savas saistības. Komunikatoriem ir jābūt šo saistību sargiem.